SKITHUND.

Ibland är det INTE kul att ha hund. Dagar som denna så känner jag att all min valpsjuka är som bortblåst. Dagar som denna känner jag att en annons på blocket inte hade suttit fel (skämt åsido). Idag har Aite varit en riktigt pungråtta. Haha. Okej, tanken är att jag ska vara sur, irriterad och arg men när jag slänger en blick på den där vita hårbollen som ligger på däckad på köksgolvet så kan jag seriöst inte låta bli att le. Trots att jag är arg, och LESSSSSS!!!!!!

I morse var Aite lika underbar som vanligt :) Och när jag kom hem från jobbet tog vi en riktigt skön promenad där Aite skötte sig utmärkt. Han var pigg och glad och lyssnade på allt matte sa. När blev den här dagen sämre då? Jo. När jag och Aite var hos mor och far. Barffas kom dit och Aite blev till en riktigt surgubbe. Han morrade så fort Barffas kom innanför dörren och slutade inte i första taget. Jag hann bli sur både en och två gånger. Sen var Aite lite allmänt tjuring mot honom. Grrrr!!!!

Jag fattar inte vad det är för fel?!?! Aite har aldrig gjort så här mot någon. Han älskar ju alla hundar, eller han ogillar ju stora hundar, men det är ju bara för att han är rädd för dem. Och det visar han helt enkelt genom att bara sätta sig så långt ifrån den stora hunden som möjligt och typ ignorera den. Men inte Barffas! Barffas ska sättas på plats och han ska man vara riktigt sur på.. verkar Aite tycka.

Kan det bero på att Barffas är valp? Att han är stor och lite klumpig? Men ändå. Jag blir så irriterad för Barffas är verkligen hur snäll som helst och gör aldrig något tillbaka. Han bara finner sig i att Aite är en suris. Dumma Aite. Skithund. Överlag så funkar allt jättebra mellan Aite & Barffas men då och då får Aite för sig att Barffas är hemsk.

Jag har även hunnit bli irriterad över att Aite absolut mååååste skälla som en vettvilling när det plingar på dörren eller när någon kommer in genom dörren (hos mamma och pappa, inte hos mig). Jag tycker inte att det gör något att han liksom skäller för att säga "det kommer någon matte" men att han skäller för att i stort sett skrämma bort den som kommer är inte OKEJ. Hos mig skäller han max 1-2 gånger, ibland inte alls. Jag vet att hundar är duktiga på att skilja på platser och vad som är OK på vilken plats, men jag är ändå orolig att hans jobbiga beteenden ska börja även här hos mig.. Och i vilket fall som helst så tycker jag att det är FEEEL. Varför ska han behöva skälla ut alla som kommer som om dem vore livsfarliga?

Dumma hund. Hårdträning? Ja absolut.

Sötnos.


Kommentarer
Johanna

Inte behöver du oroa dig för Barffas skull! Jag tror att orsaken kan vara så enkel som att Aite är en duktig vakthund och han tycker nog att framförallt du och kanske pappa behöver vaktas, särskilt när ni befinner er på hans revirområden. Idag har de setts och det gick extremt bra, bara glada och lugna miner. Aite är ju jätteduktig, inget att oroa sig för tror jag. :-) Kram

2011-01-26 @ 23:22:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0