Kanske en lösning?

Jag har läst runt lite och googlat Aites problem. Det kan ju vara något värre, men det kan även vara något så enkelt som att han har tom och lite sur mage. Det var flera som skrev att de hade haft samma problem som mig, alltså att hunden spyr gult på morgonen.. De hade då provat ge kvällsmålet senare så att hunden inte hade så tom mage på morgonen och i och med det hade kräkningarna försvunnit. Nu får Aite sitt sista mål mat vid 17-18 tiden. Jag ska testa ge hans kvällsmål senare, kanske vid 20-21 nu i ett par dagar så får jag väl se om det blir bättre annars måste jag ringa veterinären..

Risken finns ju att om det fortsätter så blir han så där sjuk som han en gång blev. Veterinären trodde då att han fick magkatarr mest troligt på grund av att han hade spytt så mycket. Det i sin tur gjorde ju att han spydde mer eftersom magen var helt förstörd.. Och när han spydde så mycket så blev ju halsbandlarna förstörda och inflammerade.

Så det gäller ju verkligen inte att det blir något återkommande.. Jag måste få bukt med problemet NU. Jag ska iallafall testa att ge kvällsmålet senare.. Hoppas det hjälper! :)



Kommentarer
Anna och Sheltiedamerna

Vad får han för foder? Hur mkt får han och hur mkt väger han? Äter han bra?

Om han äter bra i bra mängd så kan det vara ett foder han inte blir riktigt mätt av. Tindra spydde galla på morgonen ett tag när hon var mindre. Hon var helt enkelt så himla hungrig och tom i magen på morgonen att hon spydde. Ibland mättar inte foder även om de får en stor mängd varje mål. Så har det varit på mina hundar med bland annat ANF, Robur och Advance.

2011-01-07 @ 00:03:50
URL: http://www.kennelpictureperfect.com
stina

hoppas verkligen att du får bukt med problemen!! inte roligt när man inte riktigt vet vad som är orsaken :/

2011-01-07 @ 01:32:05
URL: http://poodlepwer.blogg.se/
Kadja

Hoppas att det blir bättre med Aite :)



Troja hade samma problem förut och fick tipset att ge maten senare. Nu får hon inte mat på speciella tider längre. Troja äter dessutom helst sena kvällar/nattetid så jag lämnar alltid framme mat åt henne innan jag går och lägger mig.

2011-01-07 @ 14:39:36
URL: http://trojasmatte.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0