Klickerträning

Jag följer bloggen HundochHantverk och gudars vilken inspirationskälla hon är just nu :) Hon pluggar till hundinstruktör, fotar sjukt snygga bilder och har en massa träningsvideor :) Jag är lite smått lyrisk över vissa av videorna, just för att det är så fantastiskt hur snabbt man kan få resultat av att använda sig av klicker. Så nu vill jag lära mig att använda klicker. Förut har jag varit lite typ.. "Pfft.. vad ska man med det till? Man kan väl lära hunden att göra rätt ändå". Och visst är det ju så, men jag tror ju att man når resultat betydligt fortare om man använder sig av klicker. Det är liksom väldigt tydligt för hunden. Klick = rätt, bra!

Jag vill lära mig att klicka, men jag vill göra det på rätt sätt.. För det känns som att om man börjar klicka fel så kanske det är svårt att få in rätta knycken sen så att säga ;P haha. Jag måste leta runt lite här på nätet om det anordnas någon kurs snart här i närheten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0