Första cykelturen!

Igår började jag dagen med en promenad på drygt en timme. Anna, Enya & Tindra gjorde mig och Aite sällskap :) Efter jobb, middag och sånt där så blev det en till promenad. Jag gick hemifrån hem till Therese. Sen gick jag, hon, Aite och Ricky upp till malmberget och sen tillbaka hem till henne :) Aite fick busa lite med hennes valpis Tiro innan jag fortsatte vidare. På vägen hem stannade jag på volvo och tog med mig cykeln (som pappa tagit fram under tiden jag var ute och gick). Jag har ju tänkt lära Aite att springa brevid när jag cyklar.

Jag började med att bara gå och leda cykeln och ha Aite på min sida. Sen hoppade jag upp på cykeln och rullade lite försiktigt.. Jag såg att Aite tyckte att det var lite konstigt.. Typ som.. "Vad gör du på den där matte? Ska jag rädda dig?". Men det gick hur bra som helst. Han sprang hela tiden brevid.. och var hela tiden noga med att inte komma för nära cykeln :)

Så det kommer nog inte vara några som helst problem :) Men Therese sa något smart.. När vi är ute och går så vill jag ju ha han på vänster sida om mig.. När man cyklar så gör man ju det på höger sida av en väg. Alltså måste Aite vara på min högra sida när vi cyklar för att inte vara närmast trafiken :) Det blir nog inte heller några problem :P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0