Japansk spets - en frisk ras

Jag tömde just brevlådan och vad hittade jag?
Allt om valpar! Gissa om jag blev glad.
Älskar att läsa om hundar :)
Och ännu bättre denna gång.
På sidan 15 dyker en liten vit ullig sak upp.
Det är en japansk spets.
Det är ett repotage om friska raser.
Japansk spets är en av de friskare raserna.
Det visste ju jag i och för sig innan,
men visste ni det?

Så här står det i tidningen:
"Japansk spets - Social tuffing. Rasen är förmodligen inte alls från Japan. Med stor sannorlikhet finns en stor vit spets i bakgrunden och historien kan ha sin början på den sibiriska tundran. Innanför den kritvita pälsen finns en familjekär sällskapsbegåvning. Tycker det mesta är kul och ställer villigt upp på allehanda lättsamma aktiviteter. Men förleds inte av den vältrimmade looken, den här jycken är tåligare och tuffare än man kan tro. Och pälsvård? Nix, den sköter sig i princip själv, menar rasens företrädare."


MIN Jappe 3 månader :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0