Ett och ett

Vet ni vad jag tycker är rätt häftigt? Att hundar lär sig att vissa saker vi människor gör leder till något för dem, antingen bra eller dåligt. Aite vet att när jag sätter mig på en viss plats på vardagsrumsgolvet så är det dags för kloklippning. Eller något ännu mer faschinerande.. När han hör klicket som kommer då man slår av TV:n så flyger han upp full av förväntan. Det spelar ingen roll om han ligger och sover eller gnagar ben. Han vet att det där lilla klicket betyder att det är dags att gå ut. De kopplar helt enkelt samman ett och ett. Det är väl helt enkelt så att jag alltid har suttit på samma plats när vi ska klippa klorna. Och jag slår alltid av TV:n innan vi går ut..

Fantastiska, underbara, härliga hundar!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0