Styrelseutbildningen

Nu tänkte jag berätta lite mer ingående vad vi har gjort under vår härliga, hundiga, lärorika helg i stockholm.

Fredag:
Jag och Stina satte oss i bilen strax efter tio och började rulla mot kiruna. Vi började köra tidigt ifall det skulle vara halkigt ute, men det visade sig vara bra väglag. Detta gjorde iallafall att vi kom till Kiruna rätt tidigt, så vi sprang en sväng på stan där. När klockan började närma sig avgång åkte vi ut till flygplatsen, ställde bilen på långtidsparkeringen och checkade in. Som vanligt så började det pipa när jag gick genom säkerhetskontrollen. Hmf. Flygresan gick bra och när vi landade i huvudstaden tog vi våra väskor och satte oss på Arlanda express. 20 minuter senare var vi på centralstationen. Jag och Stina var extremt hungriga så det blev PizzaHut. MUMS!. När vi hade käkat låste vi in våra väskor och gick för att shoppa.. Tyvärr så började vi med att irra bort oss lite grann, men när vi väl hittat till alla affärer så shoppade vi loss. För mig blev det 3 par skor, en väska, lite smink, en julkapp (!) och säkert något mer :P När vi var färdigshoppade mötte vi upp de andra Gällivarebrudarna på centralen (de tog tåget istället för att inte missa det sista under söndagen). Tillsammans hoppade vi på Hundungdoms buss ut till Sånga-Säby. Det var seriöst världens håla. Typ bondgårdar och sånt :P Men tack och lov visade sig hotellet vara världens finaste! På kvällen blev det middag, och så utforskade vi hotellet. Tjejorna badade och bastade också :)

Lördag:
Kursen inleddes. Först pratades det bara lite allmänt om vad Hundungdom gör och sånt. Sen blev vi indelade i grupper och fick diskutera olika saker som rör en styrelse, bland annat ansvar, samarbete och kursavgifter. Det var otroligt roligt och givande att få höra hur alla andra gör i sina styrelser och när det var dags för lunch så hade alla vi Gällivare tjejor massor av nya idéer. Efter lunch var det redovisning av vad vi hade kommit fram till. När det var gjort var det dags för föreläsning med Memea Mohlin och Åsa Nilsonne. Jag tänkte inte skriva något nu om vad de sa, det kanske jag gör senare. Det var iallafall jätteintressant och jag fick många aha-upplevelser. Middagen serverades klockan sex. Tyvärr var den väl inte i godaste laget, men det gör inget för ALLT annat vi har ätit under hela helgen har varit otroligt gott.. speciellt frukosten. Älska hotelfrukost!!. När vi hade käkat var det bara att än en gång sätta sig i konferenslokalen och lyssna på föreläsning. Denna gång med Runar Naess. Han pratade om vargar och vargbeteende. Samma sak där: OTROLIGT INTRESSANT!. Efter föreläsningen var det 6 trötta tjejer som satte sig tillsammans för att försöka knåpa ihop alla våra idéer till en verksamhetsplan. Det slutade med att vi avbröt och gick och la oss.

Söndag:
Efter att vi hade fått i oss massor av god frukost packade vi väskorna och checkade ut, sen satte vi oss i konferenslokalen. En kvinna inledde med att prata allmänt om vad som händer i en styrelse och när vissa saker ska göras och sånt där. Det var riktigt bra, speciellt för mig som är så ny. Nu har jag helt klart fått en bättre bild av de jobb som görs i en styrelse. När hon var klar delades vi in i grupper. Ordförande, kassör, sekreterare, ledamöter/suppleanter. Jag var i den sistnämda gruppen eftersom det är den rollen jag kommer få i Gällivare Hundungdoms styrelse. Här fick vi också göra lite grupparbeten och diskussioner, sen var det dags för lunch. Efter lunchen var ju jag och Stina tyvärr tvungen att åka för att hinna med flyget. Vi hoppade in i taxin och 45 minuter senare stod vi på Centralen. Vi han gå en sväng på stan innan Arlanda Express skulle gå.. Ja, resten förstår ni nog. Flyg till kiruna - bil hem.


När jag kom hem möttes jag av en väldigt glad hund! Då insåg jag verkligen att jag hade saknat honom. Under helgen har jag inte riktigt hunnit tänka på det. Schema har varit FULLSPÄCKAT som ni kanske ser.. Iallafall så försökte Aite äta upp mig ;) Han slickade mig i heeela ansiktet och skällde glädjeskall! Tokhund :)


/Helena


Kommentarer
Therese

sv. Har faktiskt funderat på om han skulle tåla Japparna, de gånger jag har varit och klappat på Aite har inte jag känt någon som helst allergi och vi brukar reagera på samma hundar. Även fast han reagerar betydligt mer. Får ta och boka in träff med dig och Aite, kanske vi har tur och de skulle fungera :P

2010-10-19 @ 10:47:17
URL: http://jothema.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0