Snön ligger kvar!

Hiihi. Jag och Aite är helt enkelt vinterälskare. Jag tror nog att jag talar för både mig och min hund när jag säger att vintern och våren är det bästa! :) Och snön ligger faktiskt kvar från igår.. tyvärr lär den väl smälta bort under dagen för nu har solen orkat sig upp över horisonten.

Aites första reaktion igår när det började snöa var att göra som när han var valp; jaga snöflingorna! När snön sedan låg vit över hela backen så fick han lite frispel, rusade runt i cirklar, jagade snön som sprätte upp framför honom och tröck nosen i snön. Söt hund!

Från och med nu är det alltså reflexväst på för min hund. Han syns ju seriöst inte i snön.. Så här söt var Aite på morgonprommisen idag:







Jag funderar faktiskt på att åka på stan idag och kolla och det finns reflexvästar i orange istället. Jag tror att den syns bättre i dagsljus.. Den gula är ju perfekt på kvällen. I och för sig borde man kanske köpa en ny i varje färg, för reflexer är ju tydligen färskvara. De blir sämre med åren.

Ett nytt sånt där blinkhalsband hade inte heller varit helt tokigt. Min mor och far har ett hemma hos dem som Aite alltid har på när han är ute på deras gård.. Men det hade nog varit rätt bra med ett när jag är ute och promenerar med honom.

Aite kommer se ut som en levande julgran när jag är färdig med honom! :P haha. Men vad gör man inte för sin hund? Jag vet att han är otroligt svår att upptäcka om man till exempel sitter i bil.. Näst intill omöjligt. Och jag vill inte ha en överkörd hund. Hemska tanke.. hojja..

/H


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0