Rosetter:

Jag har som inte direkt något vettigt att skriva just nu känner jag. Ibland kommer orden av sig själv och jag har massor att berätta och saker att skriva mina åsikter om men ibland är det helt dött i min hjärna. Tror att jag ibland tänker för mycket, så det blir kortslutning. Men ni måste ju ändå få något spännande här på bloggen :) Så jag har fotat min bebis med sina hittils vunna rosetter. 4 stycken :) 3 av dem är utställningsrosetter och en är agility. Det är faktiskt en för varje tävling jag varit på.. Hoppas att jag håller samma takt i kommande utställningar och tävlingar :P Minst en rosett per gång ;) Duktig hund!



Från höger:

  • Vår första agilityrosett. Tog vi nu den 24/10 på den inofficiella agilitytävlingen i Jokkmokk då vi kom 3:a i ett lopp :)
  • Den rosa är en CK-rosett (Certifikatkvalitet) från internationella Midnattssolsutställningen 11/7. Det är den bästa rosetten vi har fått hittils, enligt mig ;) Under den utställningen skulle Aite även fått Reserv-CACIB om det inte vore för att han var för ung ;/ Vi kom tvåa i bästa hanklass! :D
  • Nästa rosett, lila, fick vi på den nationella utställningen i Piteå 18/7 Det är en HP-rosett som betyder Hederspris :) Domaren tyckte att Aite behövde växa till sig lite
  • Sist men inte minst, en till HP-rosett. Den fick vi på vår allra första utställning. Den gången var det Stina som gick med honom, och det var en inoffare här i Gällivare 29/5. Det var inte så många hundar vilket gjorde att Aite automatiskt blev BIR-valp (bäst i rasen valp).

Nu vet ni det :) Kanske någon rosett-bög som finner detta intressant ;) Hehe.
Nu ska jag och Aite städa.
/Helena



Kommentarer
Marielle & Lego

HejjaHejja! Duktiga ni är :)



svar: OKej, ja vi har försökt lite med att inte bli arga när han skäller utan att istället säga typ "Det räcker nu" i trevlig stämma, men ska absolut försöka vara steget före och belöna innan han hinner skälla, eller när han inte skäller alls.



Var ute idag på gården och då gick det förbi lite hundar. Jag såg dem först och var snabb att ta hela näven med godis och bara petade in i munnen på honom haha. Han skällde inte! Inte på någon av de 3 gångerna, förmodligen för han hade munnen full, men kanske att han kopplar det till något positivt och/eller söker min kontakt efter godis eller nåt när han ser hundar i framtiden. Ska köra på det o se hur det går :O

2010-10-31 @ 23:32:22
URL: http://lekamedlego.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0