Promenad i svarta natten!

Idag hade vi syrelsemöte med Gällivare Hundungdom. Jag och Stina bestämde oss för att promenera dit. För er som inte vet så hyr ju GveHU in sig i BHK malmens lokaler så det var alltså dit vi skulle promma. Och BHK ligger ju en bit utanför.. Det finns inga lysen efter sista biten av vägen.. Bilarna får köra 90 km/h. FARLIGT! Förutseende som jag är så insåg jag ju att vi med stor sannorlikahet skulle bli påkörda om vi inte gjorde något åt saken. Sagt och gjort. Vi har nog sett ut som ett levande spektakel. Hundarna har haft blinkhalsband och reflextäcken och jag drog på mig min reflexväst. Nu är vi hemma igen och alla lever. På hemvägen fick vi sällskap av Linn & Nero också. Jag kan ju iallafall konstatera att det var ruggigt mörkt. Vi såg knappt vart vi gick förän det kom en bil körandes förbi och lyste upp vägen en kort stund för oss. Vi har bestämt att det här bör bli en tradition. Promenad till alla styrelsemöten!

Bildbevis:


Jag & Aite. Jag fick ett nytt smeknamn; lysmasken!


Linn & Nero, Stina & Oskar

När vi kom hem däckade Aite på matten på en gång. Stackars hund. Det tar på krafterna att vara på möte ;) Jag tänker faktiskt gå och sova nu. Imorgon blir det jobb, sen måste jag packa för på fredag åker jag till vår huvudstad Stockholm! Styrelseutbildning hela helgen, skoj! Imorgon kväll är det ju även utställningsträning med vår egna lilla proffshandler Stina! :)



PS. Jag fattar inte hur jag ska klara en hel helg utan min Aite. Det har aldrig hänt förut och jag har haft honom 1 år nu. Hemska värld. Jag kommer seriöst gråta mig till sömns. Tur att jag har 5 tjejor att kramas med på nätterna.. Detta kan jag nog skriva ett helt snyftinlägg om.. Jo, så får det bli! Läs om min separationsångest imorgon!

Puss & Kram, ses på stan! /Helena


Kommentarer
Anna och sheltietjejerna

Haha innan jag fick körkort så promenerade jag alltid till torpet, vad det än var för väder.. :P

Jag har haft APU på torpet när jag gick på välkomma också, i 4 veckor - vintertid. Till slut så fick jag en present av min morbror: reflex - till hunden! :D Där ser man vem dom oroade sig för mest haha

2010-10-13 @ 23:33:31
URL: http://www.kennelpictureperfect.com
linn

haha vad nero lös då :P det ska nog gå bra, man tror att det är värre än det egentligen är att vara borta från sin älskade hund, och det är nog bra att få sakna honom ibland ;)

2010-10-14 @ 07:54:15
URL: http://blacksunshine.bloggplatsen.se
Therese

Vi får köra omvända roller hör jag. Nu behöver ju inte ni hålla mig i handen för att vi ska flyga så då får vi hålla dig i handen istället ;)

2010-10-14 @ 13:36:04
URL: http://jothema.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0