Mina grannar, mina framtidsplaner och mina sovplaner :P

Nu har jag varit på utställningsträning med kära Stina som ledare. Vi hade teori idag, och det var väldans bra. Hon gick igenom allt från hur det går till på utställningar till vad man bör ha med sig och vad man ska tänka på :) Vilken tur att jag har hittat en sån duktig och braig granne. Dock så är ju alla mina grannar duktiga på massa saker. Stina är ju min personliga handler-instruktör. Det är även Stina som har fört in mig på agilitybanan. Anna är ju en annan av mina grannar. Henne ser man dock väldigt sällan, tror att hon gömmer sig för mig ibland.. hmf ;) Anna är världens duktigaste på agility. En tredje granne till mig är typ domare och instruktör. Tror att han håller på med både lydnad, spår och.. ja diverse. Jag vet iallafall att han har pratat om att han har dömt spårhundar och haft kurs i lydnad i sommar.

Jag vill också bli så där duktig. Jag vill också lära folk saker! :P Det är så kul att lära andra saker, för på samma gång lär man sig själv väldigt mycket. Nu måste jag alltså bara komma på vad jag ska lära mig, för att sen kunna lära ut ;) Haha. Att bli instruktör av något slag hade ju varit kul. Visste ni att jag har varit spinninginstruktör? Så helt tappad är jag ju inte när det gäller att leda andra. Jag vill så mycket när det gäller hundar. Jag vill bli bra på lydnad och agility. Jag vill att Aite ska få bra kritik på utställningar och i slutändan bli utställningschampion. Jag vill hjälpa till mer.. som att bli ringsekreterare och gå med i Gällivare Hundungdoms styrelse (check). Jag vill bli instruktör av något slag. Jag vill.. massor. Nåväl. Det är ett senare problem :P

På tal om senare så är det sent nu. För mig iallafall. Jag tänkte faktiskt gå och sova nu, det är lika bra så att jag får vila upp mig ordentligt för jag har en känsla av att det inte kommer bli allt för många timmars sömn i helgen. Jag har ännu lite att stå i. Packningen är inte riktigt färdig, och diskberget måste bort innan jag åker. Men det får faktiskt bli morgondagens bekymmer!

Godnatt!


Kommentarer
jossa

Mamma kan säkert utbilda dig till ringsekreterare. Hon har utbildat många:)

2010-10-16 @ 13:59:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0