En lista om Aite

Vad heter din hund? Aite
Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på? För att det är ett fint namn som är lätt att säga, och har en mening bakom. Aite betyder "partner" på Japanska. Jag hade namn som Aiko, Jojje och Midas i tankarna också..
När är din hund född? 2009-08-20
Vilken ras är det och vilken färg har den? Japansk spets, han är helvit, från topp till tå.
Vad väger din hund? Ungefär 6,6 kg.
Var köpte du hunden och vad kostade den? Köpte honom i Sthlm på en kennel. 10 000 kr fick jag ge, men det var det värt!
Varför valde du just den rasen? För att den är otroligt fin, allergivänlig, behändig storlek, lättlärd, följer med på allt men kräver inte särskilt mycket, lättskött päls, frisk ras i sig.. det fanns många anledningar!
Har du deltagit i några tävlingar med hunden? Än så länge har jag "bara" ställt ut honom med fina resultat men till våren debuterar vi mest troligt på agilityplanen också. Beroende på hur långt vi kommer med lydnaden så är det kanske också aktuellt med tävling.
Är hunden rädd för något? Ja, han tycker att hundar som är större än han själv är läskiga. Dammsugaren är heller ingen hit.
Vill du ha fler hundar av samma ras? JA! 
Kan hunden några konster och lydnad? Ja, han är ju min egen lilla cirkushund! :P
Jag utmanar följande: Alla som vill! :)



Kommentarer
Kadja

Tar den av dig! :)

2010-10-12 @ 15:43:35
URL: http://trojasmatte.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0