Det går framåt! :)

Åh, det är så roligt när det går bra och man ser framsteg. Jag och Aite var på lydnadsträningen ikväll och våran fot-gång börjar bli bättre. Platsliggningen gick också bra, det jag måste träna mer på där är att när jag kommer tillbaka till honom så får han INTE sätta sig förän jag ger honom tillåtelse. Han har en tendes att sätta sig så fort jag kommer. Så nu är det ett steg tillbaka. Jag har börja belöna honom när jag kommer tillbaka och han ligger, sen säger jag sitt och belönar igen. Det verkar han förstå :)

Något annat som jag också kan berätta är att jag har lärt min hund att skälla på kommando. Först insåg han inte riktigt att jag faktiskt ville att han skulle skälla.. Det som har varit så förbjudet.. När han sen (efter ungefär 5 minuter, lättlärd hund!) insåg att det faktiskt var okej att skälla när matte säger Voff så tyckte han ju att det var skitkul.. Tyvärr så testar han ju skälla nu så fort han inte fattar vad det är jag vill.. hmf. Måste se till att han förstår att det bara är när jag säger Voff som han ska skälla, och inte annars :P

Träning, träning och mer träning är det ju som gäller! :) Jag ska ABSOLUT INTE ge upp i vinter och skylla på att det är för kallt, för mycket snö eller för mörkt ute. Jag ska ut och träna med min kära Aite. Vi ska fortsätta göra framsteg trots kylan ;) Okej, är det nu -30 så kanske vi tränar inomhus. hehe.

Agilityn däremot blir ju svår att ordna. Jag ska iallafall se till att hinna träna en massa nu innan den 24 då det är inoffare i Jokkmokk. Jag har fortfarande inte anmält mig men nog lär jag ju göra det och åka dit och testa tävla.. Som Evelina sa så spelar det ju ingen roll om man kör fast hunden inte kan alla hinder. Det är ju liksom bara en inoffare ;) Men det är ju roligare om Aite hinner bli säkrare på vippbrädan och klarar att ta släptunneln själv.. Jag känner pressen :P

Nu är det snart dags att gå och sova. Imorgon är en ny dag med jobb, styrelsemöte och annat skoj!

/Helena & Aite



Kommentarer
Therese

Vi får peppa varandra, för precis som du tänker jag inte ge upp nu! Kan inte ge upp när de börjar gå bra bara för att vädret inte är på min sida.

2010-10-13 @ 14:19:24
URL: http://jothema.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0