Viltspårsföreläsning

Ikväll har jag, Anna & Linda varit på viltspårsföreläsning med Ninna Lidman från Sandens Hundskola. Det var en väldigt intressant och inspirerande föreläsning. Jag och Aite har ju aldrig testat viltspår (bara personspår) så det var riktigt kul att höra hur det går till. Till våren blir det deffinitivt att börja träna. Jag tror nog att vi bara kommer att ha det som "hobby" men om det går bra kanske det är aktuellt att gå vidare med det. Jag har en stark känsla av att Aite fullkomligen kommer att ÄLSKA viltspår, för han blir helt galen när han förstår att vi ska ut på personspår. Hihi. Synd bara att i princip all hundträning avstannar under vinterhalvåret.. Men till sommaren då blir det att köra desto mer. Tur att vi har lååånga ljusa sommarnätter att träna på. Agility, spår, utställning, lydnad och kanske något annat spännande så som rallylydnad..?



Kommentarer
Anna och sheltietjejerna

Tss, försök inte, lydnad går alldeles utmärkt att träna på vintern också. ;)

2010-11-18 @ 22:38:28
URL: http://www.kennelpictureperfect.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0