Pissa på matte?

NEJ, Aite har INTE gjort det.
Jag tänkte nämligen berätta vad jag fick skåda idag på morgonprommisen..

Jag och Aite stannade och hälsade på en kvinna som hade någon lite mindre hund. När Aite gick fram och nosade så vände sig helt plötsligt den andra hunden och KISSADE på sin matte. Jag fattade ingenting, trodde att jag sett fel och intalade mig själv att jag måste ha inbillat mig eftersom kvinnan inte ens reagerade. Men vet ni vad? Jag såg rätt, för samma sak hände TVÅ gånger till. Hunden ställde sig helt enkel och lyfte benet mot sin egen matte och kissade. Helt sjukt?! Och kvinnan verkade inte ens märka något.. Eller så märkte hon men det kanske är någon hunden alltid gör? Alltså.. ja, Aite hade ju fått veta att han lever om han hade kissat på mig. Ni förstår väl att jag blev paff? Jag gick sen därifrån och fattade INGENTING. Märkte hon inte? Visste hon men skämdes? Var det ett ständigt återkommande problem? Skulle jag ha sagt något?!

/Helena


Kommentarer
Kadja

Usch! Hunden har säkert gjort det mer än en gång när hon inte reagerade. Klart man märker om ens hunden pissar på en, känns som det iallafall. Har hänt en gång att en väns hund pissade på mitt ben. Var inte glad kan jag säga men kan ju inte skälla ut någon annans hund :P

2010-11-22 @ 00:16:36
URL: http://trojasmatte.blogg.se/
Therese

Ricky har pissat på mitt ben en gång, under utställningen i somras. Jag hade bara shorts så jag märkte ganska fort att jag blev blöt på benet men kunde inte koppla ihop vad som hände. Stod och letade runt omkring mig vad det var för dum ägare som lät sin äckliga hund kissa på mig, men den enda hund som fanns i närheten var min egen...



Då var det för sent att göra någonting åt saken eftersom min hund hade återgått till att ligga i skuggan och sova, men hade jag sett det hade jag antaligen varit totalt tokig och min hund hade nog inte vågat ens tänka tanken igen. Och jag hade antagligen åkt med huvudet före ut från utställningen ;)



Det är första och sista gången det har hänt (hittills iallafall).

2010-11-22 @ 12:47:19
URL: http://jothema.blogg.se/
moa

sv: nej det har jag inte :Otycker det är lite konstigt... Vi kanske ska höra av sig till dom? Vet inte vad dom har tänkt sig :S

2010-11-22 @ 14:51:54
URL: http://hundochhantverk.blogg.se/
Linda

Jag kan säga att det faktiskt inte alltid är så lätt att märka ;) Gizmo pinkade på mig en gång i ridhuset under hans första utställning. Tror det helt enkelt berodde på att det var mkt folk och han skulle markera någonstans och så råkade det bli mitt ben, överslagshandling.



Har sett det ofta annars också på utställningar och det är ju inte direkt ngt man räknar med. Har haft en annans hund som pinkat på mig också, det är mindre trevligt.

2010-11-23 @ 13:51:43
URL: http://cookiedragon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0