Hundens budord


Hundens budord

Mitt liv varar bara ca 15 år.

Skild från dig, betyder sorg för mig, tänk på det när du skaffar mig.

Ge mig tid att förstå vad det är du begär av mig.

Gör mig tillitsfull, för du är hela mitt liv.

Var inte arg på mig för länge åt gången och spärra inte in mig som straff.

Du har ditt arbete, dina vänner, dina nöjen. Jag har bara dig.

Tala till mig även om jag inte förstår dina ord, för din stämma översätter allt.

Vet du att jag aldrig glömmer hur man är mot mig?

Om du slår mig, tänk då på att mina käkar med lätthet kan krossa din hand, men jag använder inte min styrka mot dig.

När du blir irriterad på mig för att du själv har brottom, tänk då på att jag kanske har ont i magen, låg för länge i solen eller bara är trött och ledsen på allt.

Ta dig tid för mig när jag blir gammal, för även du blir gammal en dag.

Var hos mig när jag har det svårt, för allt blir lättare bara jag har dig.


Jag älskar dig.
Din hund.




De här har jag på uppsatt på mitt kylskåp :)



Kommentarer
linn

måste tjuva! :')

2010-11-02 @ 13:13:00
URL: http://blacksunshine.bloggplatsen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0