Kalixtripp

I måndags for jag till Kalix och hälsade på Elin med Aite :) Vi tog bussen dit. Förra gången vi åkte buss till Kalix så sov han nästan hela vägen. Nu var han alldeles för nyfiken för att sova. Men trött var han deffinitivt. Han fick kämpa för att hålla sig vaken.

I Kalix har vi bara myst på :) Har promenerat, varit och shoppat, lagat god mat och surrat. Hemskt trevligt! Stanna i Kalix till onsdag. Elin ska kanske komma hit till min födelsedag. Hade varit skoj.

Resten av veckan har jag jobbat :) Ska jobba imorgon också. Känns både bra och dåligt. Bra för att det är kul, och för att jag behöver pengar. Dåligt för att jag hade vilja åka ut med skoter.. Men det kommer fler skoterhelger :)

Aite har delvis varit hos mamma och pappa och delvis varit ensam hemma hos mig medan jag har jobbat. Han är så duktig på att vara ensam nu. Klarar det jättebra. Men jag vill ändå inte lämna honom särskilt länge. Känns så elakt. Imorgon ska han följa med päronen till tjautjas. Det kommer han nog tycka är roligt. Där får han ju springa ute hela dagen.

Åh, jag måste ju berätta. Imorse vaknade jag redan kvart över sex (ja, jag är galen). Så jag bestämde mig för att gå ut redan då på morgonprommis med Aite. Jag lyckades nämligen inte somna om. När jag gick ut så mötte jag en av grannarna som jag aldrig träffat tidigare. Han hade en lite terrierblandning som hette Berta. Svinsöt. Det tyckte nog Aite också för jag har aldrig sett honom busa så mycket. Aite och Berta busade säkert i en kvart.. dem sprang och jagade varandra och Aites svans viftade hela tiden. Det är så kul att han börjar bli modigare när han träffar andra hundar. För två månader sen hade han ALDRIG vågat busa så mycket som han gjorde imorse. Förut har han blivit rädd när andra hundar har utmanat honom på lek.

Det är så grymt kul att se hur han växer, både psykiskt och fysiskt. Lillgubben.

Lägger in en bild på Aite och Falcon, Malins hund.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0