En massa tips på hund-läsning

Jag läser ju väldigt mycket. Både böcker, tidningar och på internet. Huvudämnet är förståss HUND. Jag vill tipsa er om lite litteratur som jag har läst:

Böcker:
- "Hur får jag hunden att..." skriven av Memea Molin
- "Aktivering" skriven av Nina Roegner & Alexandra Kamis
- "Handling" skriven av Mia Sandgren
- "Agility" skriven av Veronica Bache
- "Bli herre över din hund" skriven av Victoria Stilwell
- "Från valp till unghund utan problem" skriven av Nina Roegner

Nu ska jag även börja läsa "Kontaktkontraktet" av Eva Bodfält. Har höga förväntningar på den boken :) Jag hoppas verkligen att det finns bra tips på hur man stärker banden till sin hund och tips på bra kontaktövningar. Jag kan inte säga att jag gillar en viss persons hundböcker, utan det är så olika. Man snappar upp olika saker från olika böcker. Och en bok som jag överlag har tyckt om kan ha kapitel som jag tycker verkar helt ovettiga.

Tidningar:
- "Hundsport"
- "Härliga Hund"

Det är bra tidnignar som oftast innehåller något för alla :) Härliga Hund är mer lättläst och översiktlig än Hundsport men i Hundsport finns det med annonser för bland annat utställningar.

TV:
- "The dog wisperer" med Ceasar Milan
- "It's me or the dog" med Victoria Stilwell

I mannen som talar med hundar handlar det ju mycket om det psykologiska. Hans metoder har ju varit omdiskuterade. En del hävdar att de är för hårda medan andra hävdar att de är bra. I Victoria Stilwells serie är det mer konkreta träningstips. Hon tränar bort negativa beteenden medan Ceasar kör mer på psykologi. Jag tycker att båda är bra på sina sätt :)

Internet:
- Veterinär på internet 
- Svenska Kennelklubben
- Norra Norrbottens Kennelklubb
- BHK malmen
- Gällivare Hundungdom
- Vovve

Alla kennelklubbar är ju bra att gå in och kolla på då och då. De annonserar bland annat om kurser, utställningar, tävlingar och annat spännande :) Vovve la jag till bara för att det kan vara intressant läsning. Det finns alla möjliga vettiga och ovettiga diskussionsforum på den hemsidan.

Nu ska jag börja förbereda för middagen. Hela familjen kommer hit ikväll på middagsbjudning. Det blir bakpotatis med olika röror till huvudrätt och till efterrätt blir det crepes med nutellafyllning! Mums ;P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0