Lite babbel och en incident

Jag tror att jag håller på bli förkyld, igen. Det känns som att det inte var så länge sen jag var det sist? Eller nej, föressten det var nog då det var snömögelsäsong och jag var allergisk. Tråkigt iallafall. Man blir så himla orkeslös när man går runt och snorar :P I och för sig så passar det rätt bra om jag blir förkyld nu.. om jag nu måste bli det. För den här veckan har jag inget jobb. I och för sig så sa jag det förra veckan också.. men nu verkar det lugnare :)

Den här veckan har jag iallafall planerat lite smått och gott. Bland annat så ska jag på någon slags utbildning på tisdag. Och så pratade jag och min mor om att eventuellt åka till Haparanda och IKEA. Jag är inte direkt i behov av något därifrån men mamma behövde lite grejer till deras husbil. Så jag tänkte följa med som smakråd. Det är så mysigt att strosa runt där och glo :)

Jag hade även behövt städa min garderob. Det känns som att den är fylld med en massa skräp som jag aldrig använder. Jag fattar inte hur man kan ha en massa kläder men ändå aldrig ha något att ha på sig? Helt ofattbart :P haha. Tur att man har vänner att låna kläder av när det krisar.


Aite i en otroooooligt söt mössa.. eller så inte.


JUST JA!!!
Jag måste ju berätta vad som hände min lilla hårboll i morse när vi var på promenad. Vi gick längs älven och när vi kom i höjd med lappkyrkan så hittade Aite en pinne som han började springa omkring med. Jag tyckte ju att han var otroligt söt och fotade honom med pinnen:





Helt plötsligt fick han något infall och hoppade ut i gräset, som var väldigt högt just där:



När han stod där ute i gräset så släppte han pinnen och sen kom han på att han skulle ta upp den igen. Vad hände då? Jo han böjer sig ner och flyger upp lika fort igen och springer ut på stigen. Sedan börjar han krafsa med tassen vid ögat och blinka hur mycket som helst. När jag tittar på marken där pinnen var så ser jag ju att det är fullt med brännässlor. Aite hade alltså bränt sig under ögat på en brännässla. Jag trodde att hundar var rätt tåliga mot brännässlor? Men det är väl olika.. När jag kom hem så kollade jag bättre hur det såg ut och det var helt klart svullet där han brände sig. Och det rann från ögat. Allt gick som tur var över ganska fort och han har inte verkat bry sig desto mer om det. Undra om han förstod vad som hände? :P Det tror jag ju knappast..

Allt ska man då vara med om..
Tur att det inte var en orm eller något iallafall :S

Nu ska jag ställa mig och diska. Min mor har varit här och fikat för ett tag sedan. Jag bjöd henne på kaffe och nybakad sockerkaka med chokladbitar i :) Mums!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0