Trots regnet så blev detta en bra dag!

Och vad gjorde då denna dag så bra? Jo:
- Jag har tvättat flera maskiner, så äntligen har jag rena kläder. Tyvärr finns det mer att tvätta :S
- Jag har gjort SVINGOD middag, hemlagad pizza. Den var väldigt omtyckt av hela familjen, inklusive Aite som var tvungen att få smaka en bit.
- Jag har shoppat ett par nya baggyjeans, så nu behöver jag inte se ut som hej-kom-och-hjälp-mig hela tiden. Jag har insett att mjukisbyxor inte bör användas dagligen.
- Jag har blivit erbjuden en halvtidstjänst på ett ställe och en halvtidstjänst på ett annat. Tänker nog tacka JA till ena halvtiden men försöka trixa lite med den andra så att det kanske blir 75%? Med tanke på Aite och distansplugg.
- Jag har anmält mig & Aite till midnattsolsutställningen och även till den internationella utställningen i Piteå. Det är jag väldigt taggad för! Hoppas att Aite får bra kritik!
- Tandläkarbesöket gick bra, inga hål eller andra konstigheter. Tack och lov! Tyvärr måste jag ju börja betala för mina besök nu, så dagens stora utlägg blev på 718:- USCH.

Det var väl ungefär det som har gjort den här dagen så bra :) Och naturligtvis så har Aite även gjort den här dagen härlig. Han finns alltid där och lyser upp :) Han tittar på mig med sina bruna mandelformade ögon. Visste ni att Japansk Spets har vita ögonfransar? Det är så fint! Och bara det att höra hans små tassar trippa fram över golvet, eller att känna doften av honom när han kommer nära. Att ge honom en puss på hans kalla nos. Det är sånt som gör mig lycklig, och sånt som jag saknar när han inte är med mig.

Nu blev jag nästan sentimental. Jag ska skriva en lista här på bloggen någon dag med saker som är underbart med att ha hund så att ni som inte har det kan förstå känslan bättre. Den listan kan nog göras hur lång som helst men lite grann ska jag skriva :)

Puss och kram, ses på stan! /Helena&Aite



Kommentarer
Elin

åh, grattis, vad roligt :) vars har du fått jobb? Jive och Spa4u? är de bara över sommaren eller är de längre? Det blev visst lite frågor men grattis iaf, du är så duktig :)

2010-06-04 @ 22:23:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0