Jag har landat på jorden igen

Ikväll träffade jag och Aite den Japanska Spetsen Hiro. Innan jag skaffade Aite var Hiro den första japanska spetsen jag träffade och det var också han som fick mig på fall. Det var Hiro som gjorde att mitt val av ras blev glasklart :) Ikväll tog han ner mig på jorden igen. Jag insåg att Aite nog inte kommer ha en chans på utställning i sommar. Han har helt enkelt inte växt till sig nog mycket ännu. Han såg ut som en liten barnrumpa i jämförelse ;) Storleksmässigt var de väldigt lika. Tror att Hiro var 34 i mankhöjd och Aite är ju 33. Men resten går knappt att tala om :P Hiro såg så himla ståtlig och majestätisk ut med allt sin päls. Han hade seriöst dubbel så mycket päls som Aite. Hiro hade världens härligaste man, stor och fluffig svans och mycket längre hår på benen också. Nu är frågan, är det värt att satsa detsto mer pengar på att ställa ut Aite i sommar? Känns inte som det. Jag tror att han måste få pälsa på sig rejält innan han kommer kunna charma någon domare :P Det kanske är bättre att spara slantarna och se hur han utvecklas till nästa sommar? Svårt. Nåväl, det blir ju iallafall Midnattssolsutställningen här i Gällivare och den Nationella utställningen i Piteå. Då får jag ju se hur det går.

Jag har gjort en OTROLIGT snygg bild på hur mycket mer päls Hiro har än Aite. Aite är alltså hunden på bilden, och det vita som jag har målat runt om visar hur stor Hiro ser ut.



På ett ungefär :P hehe

/Helena


Kommentarer
Stina

Men Helena, det är inte pälsen som gör en hund! Domare blir inte enbart charmade av pälsen. De bedömmer hunden efter helheten, inte efter pälsen :)

2010-06-29 @ 12:39:36
URL: http://poodlepower.blogg.se/
lucke

Tjenare, händer idag då? :P

2010-06-29 @ 13:06:39
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Helena

Ja du har kanske rätt Stina ;) Men vi får se hur det går nu på utställningarna sen får jag fundera om det kanske är värt att vänta till nästa sommar :)

2010-06-29 @ 14:11:31
URL: http://enhelena.blogg.se/
angelica

Från vilka kennlar kommer Aite respektive Hiro som nämns ovan ? :)

2010-12-19 @ 22:54:53
URL: http://angelicato.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0