Hundnamn

Det är sånt jag funderar på när jag inte har annat att fundera på :P Eller faktiskt så började jag tänka på barnnamn. Hörde ett sött babynamn idag.. Leija. Gulligt :)

Men åter till hundnamn. Min nästa vovvsing ska heta Nero. Jag har bara fastnat för det. Det passar så bra på en Japansk Spets och det matchar Aite ;) Jag kan ju ha ändrat mig innan jag skaffar hund nr 2 men just nu känns Nero helt rätt och det kommer nog fortsätta kännas perfekt :) Så var det när jag kom på namnet till hund nr 1, alltså Aite. Jag hade en del förslag men inget som jag kände var helt perfekt, tills jag kom på Aite. Aite betyder "partner" på japanska.. och han är ju min lilla livskamrat :)





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0