Hund = Kärlek

Igår när familjen var på middag så fick jag en liten present av min syster. Det var "Hundboken", en sån där pytteliten bok med citat, kloka ord och söta bilder. Jag har suttit och bläddrat i den nu och hittat en massa sött, bland annat detta:

"Hund. En sorts extragud eller ersättning för någon gudomlig varelse som ska tillvarata det överskott av kärlek som finns i världen." - Ambrose Bierce

"Hundar tar fram det bästa hos människan" -Pamela Dugdale

"Ge en liten hundvalp ett hem och lite kärlek och hans hjärta är ditt i eviga tider" - Pam Brown

"Hundvalpar till salu; det är den enda kärleken man kan köpa för pengar" - Okänd

"När alla andra vänner har övergett dig stannar han kvar. När din rikedom försvinner och ditt rykte blivit skamfilat kommer hans kärlek fortfarande vara lika konstant som stjärnorna i universum" - Senator George G. Vest

"Oberoende av hur stort ditt hus är kommer din hund alltid ligga vid dina fötter" - Pamela Dugdale

Nu ska jag bege mig till tandläkaren! Puss


Kommentarer
Stina

Vilken söt liten bok, jag tror att jag också har en någon stans :-D

2010-06-30 @ 19:11:29
URL: http://poodlepower.blogg.se/
Andrea

Hej! Har länge varit sugen på att skaffa en samojed men nu lutar det allt mer mot en japansk spets tycker de är så himla söta och lite mindre än en samojed.

Hur skulle du beskriva japparna? Är de gosiga men ändå lite fart i dem när de kommer ut?

Hur kom det sig att du skaffade en japansk spets?



Tack på förhand

2011-08-28 @ 19:21:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0