Värme + tjock, lång päls = dålig kombination

En dag som denna, när det är 22 grader i skuggan, skulle jag vilja klippa ner Aites päls. Man ser verkligen att han tycker att det är jobbigt. På morgonpromenaden var jag tvungen att gå så att han fick bada efter vägen. Och det gjorde han gladerligen. När han såg vattnet så tittade han flåsandes på mig och det var som att han sa "snälla, får jag?". Han plaskade omkring i vattnet länge och nu har han ju även börjat simma så han simmade runt och hämtade pinnar som jag kastade åt honom. Sen var det som att han fick ny fart på hemvägen. Resten av dagen har han tyvärr varit väldigt seg. Dels så är han dålig i magen och dels så är det ju så varmt. Han har mest legat och vilat.. till och med när vi hälsade på hos mamma och pappa gick han och la sig i hallen. Det brukar aldrig hända. Ett annat tecken på att Aite inte mår riktigt bra är att han vill vara nära mig. Han hoppade frivilligt upp i famnen och låg där tills det blev för varmt. Nej, nog märks det att han trivs bättre när det är kyligare ute :) Jag oroar mig för hur det kommer bli när han blir äldre, typ nästa sommar. Då lär han ha ÄNNU mer päls :S


Kommentarer
Stina

Undra om han hade sett tokig ut om du tog till saxen? HEHE..

2010-07-07 @ 14:19:02
URL: http://poodlepower.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0