Mardrömmar..

Inatt har jag drömt mardrömmar om utsällningen imorgon. Jag drömde att Aite vägrade gå.. han gjorde allt annat än att gå fint. Han hoppade, sprang, sittvägrade och ja, det mesta. Sen ville han inte alls fokusera på mig. Han tittade på allt runtomkring istället.. på alla andra hundar och människor. Det är ju det som är min största fasa.. att han inte vill samarbeta. Och att jag inte ska fatta vad jag ska göra :S

Nog är man väl allt bra löjlig? Det är ju bara en uställning :P men ändå! Det är ju min första, klart jag är nervös!

Planen för den här dagen ser ut så här:

Duscha - Fixa mig - Äta frukost - Åka till utställningen och glo - Handla lite - Bada Aite - Fixa Aite - Äta middag - Coctailparty - Sova

Jag ska få låna Stinas superfön idag efter att jag har badat Aite. Då kanske han ser lite mer "uppfluffad" ut än nu.. Nu är ju hans päls bara platt och tråkig. Det är ju ett stort plus om jag kan få honom att se hårigare ut än vad han egentligen är :P Här är en bild på Aite när jag blåste honom efter ett bad:



Nu på utställningen tänkte jag ta med Aites nyinköpta bur och låta honom vänja sig mer vid att vara i den. Han verkar tack och lov gilla den redan. Han går frivilligt in i den och lägger sig :P Så det borde inte vara några problem men det kan ändå vara bra att han får vara i den trots att det är mycket som händer runtomkring.

Nu är det bäst att jag går och duschar så att jag inte missar så mycket av utställningen :)

/ Helena


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0