En onsdag mitt i juli

Det var verkligen en kass kväll igår. Allt gick fel :P haha, men nu skrattar jag naturligtvis bara åt hur irriterad jag var. När jag hade skrivit det sista inlägget gick jag och åt lite fruktsallad sen la jag mig i soffan.. och somnade. När jag vaknade 1½ timme senare så var jag irriterad över att jag hade somnat och var tvungen att kliva upp. Det var med otroligt tunga steg som jag gick ut och rastade Aite. När jag kom in igen borstade jag tänderna och såg fram emot att få gå och sova, på en gång. Men så blev det ju inte. När jag kom in i sovrummet så upptäckte jag att jag hade glömt att bädda med rena sängkläder. Irriterad och trött började jag bädda sängen. Det kändes som att det tog en evighet. När jag äntligen fick lägga mig i mina rena lakan så insåg jag att jag hade glömt att tvätta bort sminket. Så det var ju bara kliva upp igen. Som sagt.. inte en kul kväll :P

Morgonen däremot har varit betydligt bättre. Jag vaknade av att det åskade.. det var otroligt mysigt att ligga och lyssna på åskan. Aite fick komma upp i sängen och gosa med mig :) Jag tror att vi slumrade till en liten stund sen vaknade vi igen och passade på att gå ut när det var uppehåll.

Nu har vi just ätit frukost och jag ska börja diska. Sen vet jag faktiskt inte vad jag ska spendera förmiddagen med. Det finns massor av saker som jag borde göra, men det är ingen panik :P Jag jobbar iallafall på eftermiddagen. Hoppas att vädret blir bättre till kvällen. Det hade varit kul att göra något ikväll. Typ onsdagspub, toppstugan eller agilityträning. 

Nu ska jag sätta igång med disken, men först vill jag passa på att länka till ett bra inlägg som jag läste på en blogg.. Det handlar om hundar i bilar på sommaren, och vad man gör om hunden får värmeslag. Mycket läsvärt! Här är länken :)

/Helena


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0