En hundlista

Tre hundraser du är fullkomligt förälskad i:
Japansk Spets
Finsk lapphund
hm..?

Tre hundraser du tycker mindre bra om:
Bedlingtonterrier (ursäkta, men så ful!!)
Rottweiler (höll på skita ner mig en gång när jag träffade en enormt FET rottis som vaktade toaletten jag skulle gå på.. dem är säkert superfina men det var nära döden-upplevelse, hehe)
Blodhund (dregel!)

Ta inte detta allt för seriöst nu! :P

Tre viktigaste kommandona att lära sin hund enligt dig:
Hit
Nej
Stanna

Alla är av säkerhetsskäl

Tre saker du tycker är bra med att ha hund:
Att man alltid har en bästa vän vid sin sida
Man får alltid motion oavsett väder och humör
Med hund har du aldrig tråkigt, finns alltid saker att göra

Tre saker du tycker är mindre bra med att ha hund:
Man blir ju trots allt ganska låst
Allt tar mycket längre tid
När hunden "bestämmer" sig för att vara så jobbig som möjligt

Tre hundaktiviteter som intresserar dig:
Agility
Lydnad
Viltspår

Tre hundgrejer du gillar:
Bajspåsar (hemskt osexig men hur hade det sett ut utomhus utan bajspåsar?)
Sån där hårborttagningsrulle (används dagligen)
Canvasbur (så otroligt praktisk. Perfekt att ha med på resa och lätt att fälla ihop. Älskas även av min hund som gärna har något att krypa in i)

Tre hundgrejer du ogillar:
Hundben som luktar gammal raggsocka
Strypkoppel (känns som att det är lätt att använda på fel sätt)
Pipleksar som verkligen SKRIKER (det är okej med svagt pipande)


JAG VILL UTMANA ALLA ANDRA HUNDÄGARE ATT GÖRA SAMMA LISTA ;) DET VAR INTE DET LÄTTASTE SKA JAG TALA OM. SKRIV EN KOMMENTAR SEN SÅ JAG FÅR LÄSA ERA LISTOR :)



Kommentarer
Linn

Jag ska nog göra den! :)

2010-07-26 @ 23:04:39
URL: http://www.blacksunshine.bloggplatsen.se
Annika

hihi vilken rolig, den måste jag också göra =)

2010-07-30 @ 18:06:55
URL: http://www.entermatte.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0