Aites egna lista

Såg ett roligt sätt att göra denna lista på, nämligen från hundens synvinkel ;) Vi kan ju aldrig riktigt veta vad en hund tänker, men någorlunda bra känner vi ju våra djur :) Så här kommer listan som jag gjorde för någon dag sedan, fast ur Aites perspektiv :P

Tre människor du är fullkomligt förälskad i:
Matte
Mattefar
Elin Hansson Palo

Tre människotyper du tycker mindre bra om:
Stela, gråa människor som sitter alldeles stilla (statyer)
Människor som ignorerar mig är inge kul!
Gamla människor och små barn.. bara för att det är så svårt att vara lugn med dem när man egentligen vill hoppa upp och slicka dem i ansiktet för att man tycker om dem!

Tre viktigaste kommandona att lära sin människa enligt dig:
Ska vi gå ut?
Vill Aite ha ______ ?
Klia!

Tre saker du tycker är bra med att ha människa:
Att dem tar med en ut!
Att dem ger en mat, ben, godis.. godsaker :P
Att man har sällskap

Tre saker du tycker är mindre bra med att ha människa:
När man blir lämnad av dem..
När dem tycker att man har gjort fel
När dem ska hålla på med klorna

Tre aktiviteter som intresserar dig:
Vakta
Söka korv (mest roligt när den är upphittad och landar i magen)
Leka dragkamp

Tre hundgrejer du gillar:
Ben av alla de slag
Äggkartonger (ja, de är hundsaker!)
Nya leksaker (mina gamla har jag ihjäl så fort)

Tre hundgrejer du ogillar:
Klotången
Regnjackan
Mattes kompis jättestarka hårfön (läskig!)

/Aite



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0