Morron!

Aite är så himla gullig när han väcker mig på morgonen :) Eller, egentligen så väcker han väl mig inte, utan jag tror att han hör att jag är på väg att vakna så då passar han på att komma och säga godmorgon :) Han kommer alltid och ställer sig på bakbenen med tassarna på sängkanten och sträcker sig mot mig. Om han lyckas nå mig så ger han mig en blöt puss :) Bästa uppvaknandet man kan få! Han brukar vilja att jag tar upp honom i sängen, men jag är ju en inte-ha-hunden-i-sängen-människa, så det är väldigt sällan han får komma upp i famnen och gosa när jag ligger i sängen :) det tar vi på golvet istället. Men hur som helst, imorse så var han så himla gosig så jag satte mig upp och tog honom i famnen. Han var väldigt puss-sjuk :) MYS.

Idag har vi en fullspäckad dag framför oss :) Eller, JAG har det, men Aite är ju med på i princip allt jag gör så. Jag måste städa, typ dammsuga, dammtorka lite och sånt. Så måste jag åka och handla lite. Måste också åka till mor och far och hämta deras mixer. Tar med Aite dit så att han får träffa dom och springa ute på gården lite :) Han älskar snö! Och det har snöat massor i natt så han tycker att det är jättekul. Han springer och jagar snön som sprätter upp framför honom när han springer :P:P Jättesöt. Imorse så var han så busig när vi gick ut på promenad så han fick vara lös hela tiden, även på bostadsområdena. Jag fick bara se till att hålla koll på honom hela tiden och så att det inte kom några bilar :) Men vad gör man inte för att se honom så busig och lycklig? :)

Hur som helst, ikväll så jag alltså laga middag till familjen. Jag tänkte slå på stort och göra en tre-rätters middag. Till förrätt blir det några olika snittar. Till varmrätt blir det tomat och bönsoppa med vitlöksbröd, och till efterrätt blir det pannacotta med bär. Mums!

Nu är det bäst jag sätter igång med städandet.. Eller först ska jag borsta Aite. Han fäller nu så det är hår lite överallt.

/ Helena


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0