Stockholms Hundmässa 2010

Nu, en vecka senare, så har jag äntligen lite tid över till att berätta om hur det var i stockholm förra helgen :)

Jag, Anna, Stina och Stinas ena pudel Oskar började resan med att åka till Kiruna fredag 17/12. Vi fick skjuts dit av Linda som tack för att vi skulle ta med två Peruanska Nakenhundar på planet åt henne. Flyget var lite försenat.. inte så värst mycket, typ 30 minuter eller något. Anna och Stina på flyget:





När vi landade på arlanda så möttes vi upp av Cherry, som skulle ta emot peruanerna. Hon var väldans snäll och lät oss åka med henne till hotellet ute i Älvsjö. När vi kom fram till hotellet så checkade vi in och tog en välbevövd paus.



När vi hade gjort oss lite hemmastadda på hotellet så ringde vi en taxi och åkte till Kista. Tydligen så är det så att i Kista får man ha med hund i gallerian.. Och Stina hade ju med Oskar så det passade oss perfekt. Förmodligen så får man ha med hund på fler köpcentrum men vi ville inte chansa utan åkte till Kista eftersom vi visste att det var okej där. Efter ett par timmars shoppande så åkte vi tillbaka till hotellet. Det blev en del surrande och planerande men längre än så orkade vi inte under fredags kvällen. Stina och Oskar myste på i sängen innan de 3 människorna och hunden somnade.



Dagen därpå (lördag) vaknade vi tidigt för att hinna med allt innan mässan öppnade. Frukosten var mumma!! Stina tävlade i juniorhandligen och gick vidare till kvartsfinal, duktig flicka! 







När Stina hade tävlat klart gick vi upp till hotellet så att hon fick byta om från sina stylisch-kläder till normala bekväma kläder och skor. Sen blev det mäss-tittande. Vi glodde i typ alla försäljningsstånd. Tog smakprover från en massa fodertillverkare och besökte rastorget. Vi tittade även lite freestyle och självklart såg vi alla gruppfinaler från lördagens utställning. Jag hann även kika lite i Riesen Schnauzer-ringen och fota lite till syster :)





När Älvsjömässan stängde för lördagen så beställde jag, Stina och Anna varsin pizza på en restaurang i närheten. Vi tog med oss pizzorna till hotellrummet och satt där och smaskade :)



Under kvällen blev det mycket prat, ännu mera skratt och gottgott :) Vid det här laget hade även resten av Gällivare-tjejorna slutit upp; Michaela, Therese, Lina och Evelina (+pojkvän). Micha, tesso och lina landade i vårat rum och myspysigt hade vi det :)







Efter en lååång kväll så somnade vi till slut. Morgonen därpå (söndag) så försov vi oss, men tack och lov så hann vi i tid iallafall. Hotellfrukosten var än en gång ljuvlig, och den här morgonen hade jag med mig kameran. Efter frukosten så tog vi allt pick och pack och checkade ut från hotellet-



Under söndagen så var det först och främst utställningstittande på schemat. Alla "våra" raser var på samma dag. Stina ville se pudlar och Anna ville se Sheltiesar. Jag sprang emellan dem :P Japparna började senare så Anna och Stina hann titta klart "sina" raser innan det var dags för Japansk Spets. När det väl var dags för japparna så bänkade jag, Stina och Anna oss på golvet och glodde. Det var riktigt roligt att se och lite sugen blev jag ju på att själv ha Aite där ;) Det var extra roligt att titta nu för Aites kullsyster blev utställd där (se andra bilden här under).





När jag var nöjd och kände att jag hade sett nog av Japparna så var det SHOPPING som stod på schemat. Det inhandlades allt från koppel, bajspåsar och klickers till kylskåpsmagneter och första hjälpen-kit :P Det blev en heeel del att bära omkring på.



När vi hade sprungit några varv i mässhallarna och även fått oss lite sushi i magen så gick vi till finalringen. Vi letade upp några bra platser och satt bänkade där ända till Best In Show hade korats.



När allt var över gick vi till hotellet, hämtade packningen och kånkade på den där packningen genom halva stockholm. 2 stora burar, 1 hund, 4 resväskor, handväskor, plastpåsar mm. Allt att bära för 3 personer. TUNGT!!!!!!! Många gånger åkte både burar, påsar och väskor i backen men allt överlevde.



Tåget var självklart försenat så det bara sjöng om det. Biljetterna stämde dessutom inte och allt var faktiskt bara skit. Trötta, irriterade och less satt tillslut alla på tåget hem och resan gick ändå rätt bra, tack vare trevligt sällskap. Men en sak är då säker. Jag sätter mig INTE och åker tåg så där långt igen just innan jul. Nejnej.





Det var väl i stora drag vad vi har varit med om :) jag rekommenderar ALLA som är det minsta hundintresserade att någon gång besöka Stockholms Hundmässa. Det är verkligen en upplevelse :)

/Helena & Aite


Kommentarer
Anonym

roliga bilder :P hehehh

2010-12-27 @ 22:35:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0