Snart bär det av..

Då var det äntligen dags. I våras frågade Stina mig om jag ville följa med till Stockholms Hundmässa i december. Det var just när jag hade lärt känna henne och börjat träna agility med Aite. Hon berättade att Hundungdom betalar resan och att det brukar vara väldans roligt där. Jag kunde ju självklart inte motstå erbjudandet, vilket jag är väldigt glad för idag. Gratis resa och nästan gratis boende på hotell en hel helg i Stockholm. Hela helgen kommer det stå hund på schemat. Stockholms hundmässa är inte bara en jäääättestor hundutställning, det händer så mycket mer där. Det är uppvisningar, andra tävlingar, rastorg, försäljning m.m. Att jag får åka dit med ett gäng härliga tjejor gör ju inte saken sämre direkt :P


Idag klockan 11 åker jag, Anna och Stina med bil till Kiruna. Stina har med sin Oskar och vi ska även frakta 2 peruaner till Stockholm. Flyget går vid halv två. OTROLIGT SKÖNT ATT FLYGA! Jag hade ALDRIG orkat åka tåg båda vägarna. Jag är mäkta imponerad av Lina, Therese och Michaela som kommer med tåget på lördag förmiddag. Jag, Anna och Stina fick flyga eftersom vi har med hundar och ville ha mer tid i stockholm J Tyvärr så åker vi ju tåg på vägen tillbaka. Det kommer bli JOBBIGT men det är bara härda. Tur att man har bra sällskap i alla fall.


Tåget ska vara framme klockan 12:59 i Gällivare på måndag. Jag börjar jobba 14:00. Gissa om jag blir irriterad om tåget är försenad? Föresten, det är inte en fråga OM det kommer att vara försenat, för det kommer det garanterat vara. Frågan är bara hur mycket försenade vi blir. HOJJA.


Nånå. Trots att jag är väääääldigt rädd om min nya, superbraiga systemkamera så funderar jag faktiskt på att ta med den… Känns som att det vore kul att fota allt vi kommer att se och vara med om. Hm.. Jag får klura på om det är värt att ta med den..


Nej, nu är det bäst att jag försöker mig på att packa ner lite i min än så länge väldigt tomma väska!



/H



Kommentarer
Annika

Åååå vad avundsjuk jag blir, jag har velat åka i flera år men det har aldrig passat in. Du måste skriva och berätta om hur det var. Om det är så bra som jag tror =).



Ha de bra!

2010-12-19 @ 10:18:50
URL: http://www.entermatte.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0