Dålig uppdatering, jag vet!

Nu är jag iallafall frisk och kry. Och när man blir frisk så är det bara att återgå till jobbet. Det känns som att det är det enda jag gör just nu. Jobbar.. tur att det är kul :P Men jag har så dåligt samvete så att jag till och med drömmer mardrömmar på nätterna. Jag hatar att Aite behöver vara ensam så mycket. Och jag hatar att mina föräldrar måste vara med honom så mycket. Aite är mitt ansvar, min hund. Men mamma och pappa ser ju seriöst honom mer än vad jag gör. Nåväl, nästan iallafall. Jag vet att de gärna har honom hos sig men det känns ändå jobbigt. Usch..

Förhoppningsvis så känns det värt det när pengarna kommer i januari.

När jag blir stor ska jag verkligen ha ett jobb där jag kan ha med Aite. Eller, fel ordval, jag vill inte bara "ha med honom" utan jag vill att han ska få vara med mig under dagarna. Jaja, 4 veckor kvar sen får jag mer tid till min hund igen.

OM det hade varit sommar nu så hade det inte känns liiika jobbigt. För då hade jag kunna spendera min lediga tid ute i det gröna, på agilityplanen eller längs något promenadstråk med Aite. Nu blir det väldigt lite stimulans, tyvärr :/

HOJJAAA....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0