Klickerträning på höns

Igår var jag och hälsade på min syster. Hon har ju höns. Nu har hon börjat klickerträna dem! DET ÄR SVINFRÄÄÄNT!!! Helt otroligt att så.. enkla (man får inte säga dumma) djur kan lära sig sånt. Hon har lärt hönorna att om de prickar på en liten "tavla" med en svart prick i mitten så får dem mat. Det är så häftigt. Även fast hönorna vet att matskålen är bakom matte så pickar dem på tavlan istället för att springa och försöka ta från den. Så dem pickar på tavlan med pricken istället så kommer matskålen fram direkt. Sen brukar min syster ta undan den igen, då pickar dem direkt på tavlan och naturligtvis åker skålen fram igen. Coooolt va?



Jag måste prova filma någon gång så att ni får se hur häftigt det är!



Nu har jag ett dilemma. Aite har just fått sin mat men jag kan inte bestämma mig för vad jag ska äta, och jag är sjukt hungrig. Jag har en sallad med kyckling i kylen, men jag är sugen på thaimat. Kanske sparar jag salladen till morgondagen och beställer lite schezuankyckling nu. Det hade suttit fint i magen måste jag säga.

Föressten så har jag just tagit en powernap i 3 timmar. Oppss. Det var iallafall gryyymt skönt. Ikväll blir det bara lugna puckar för mig och Aite. Tänkte slå på en film och äta popcorn! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0